12. juni 2009

Meme

Jeg har blitt utfordret av Min Vri og Mammababbel. Og jeg kan jo ikke si nei til ei utfordring... Det tok tid å få svart, men here it goes:

♥ Hva er du opptatt av for tiden?
At den lille prinsessa vår skal få en så god og lykkelig oppvekst som mulig. Og på et litt mer egoistisk nivå håper jeg på sol sol sol så kanskje jeg får litt farge på kroppen før vi skal i bryllup.

♥ Hva har du på deg i dag?
Dongeribukse, petrolfarget topp, smykke fra oasis og øredobber fra A&C. Da vi var i byen hadde jeg også sølvfargede ballerinasko med kilehæl og sommerjakken fra st-martins.

♥ Hva skal du spise til middag?
Min svigerbror har testet grillen for første gang i år. Så det ble svineindrefilet med bacon rundt, marinert kalkunfilet, deilig salat med tortellini og annet godt tilbehør. Til dessert fikk jeg vaniljeis og ferske jordbær. Jammi! Ikke så verst å være på besøk, nei...

♥ Hva vil du gjerne lære deg?
Å bruke speilreflekskameraet manuelt. Skulle gjerne også lært meg å hekle og strikke. Men akkurat nå strekker ikke tiden til. Til vinteren skal jeg lære meg å kjøre (eller heter det stå?) telemark.

♥ Hva hører du på akkurat nå?
At det er helt stille ute. Kanskje alle naboene har gjort som Rita og Tommy, og dratt til byen på nattåpent?

♥ Hvordan er ditt favorittvær?
Sol, skyfri himmel, ikke for varmt. En lett bris hører til, så lufra ikke står stille. Sånn som på Kapp Verde. Der blåser det litt hele tiden. En høstdag med rundt ti grader, sol og klar luft er heller ikke å forakte (masse blåbær hører med her!)...

♥ Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå?

Å ikke shoppe for mye i morgen.

♥ Hva syns du om den personen som tagget deg?

Rita er en kjempesnill lillesøster, som har en fin blogg. Om tre uker blir hun verdens fineste brud! Heidi M. kjenner jeg bare via bloggen, men hun er veldig koselig, og skriver godt om livet sitt med to små barn i Banyoles, Spania. Det er mer enn en dag i det siste jeg gjerne skulle byttet med henne!

♥ Hvis du kunne fått et hus, ferdig innredet, hvor som helst i verden – hvor skulle det ha vært?

Hmmm.... ikke langt unna der vi bor nå. Ser uansett frem til å kjøpe hus igjen, kjedelig å leie, spesielt når huset sårt trenger en overhaling med mer enn malekosten....

♥ Hva ville du gjerne hatt akkurat nå?
Ferie med min kjære og prinsessa vår, gjerne til Spania, Italia, Irland eller Skottland.

♥ Hva vil du gjerne bli kvitt?

Billån, studielån... og en føflekk!

♥ Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden den neste timen, hvor ville du dratt?

Helt uten tanke på at prinsessa må være med? Da ville jeg gjerne dratt til den lille tapasbaren i den smale gata i Barri Gothic i Barcelona, der vi spiste middag et par kvelder da vi var på bryllupsreise for to år siden.

♥ Hvilket språk vil du lære?
Spansk


♥ Hva ser du etter i en venn?
En venn må være snill, omtenksom, morsom, ærlig og lojal. Og gjerne litt kreativ.


♥ Hvem vil du gjerne møte?
De av besteforeldrene mine som ikke lever enda. Jeg ville gjerne latt dem møte min kjære og oldebarnet deres. De ville sikkert blitt stolt over hva jeg har fått til...


♥ Hva slags musikk liker du?

Mye forskjellig. Alt etter tid og sted.

♥ Hva er favorittplagget i klesskapet ditt?
Brudekjolen er vel det fineste plagget jeg har, men den henger ikke i klesskapet. Det gjør derimot bunaden. Bestemor har stått for alle broderiene på den, og den er et fint minne om henne.

♥ Hva er drømmejobben?
Noe innenfor informasjon og media, som jeg er utdannet i. Gjerne på en avdeling med flere som jobber med det samme. Og helst en kreativ variant av faget.


♥ Har du noen favorittmodeller?
Min lille prinsesse av en fotomodell


♥ Hvis du hadde hatt 1000 kroner nå, hva ville du brukt det på?
Det har jeg, for jeg har fått feriepenger i dag. Og det var mer enn 1000 kroner, heldigvis. Har allerede kjøpt sko, kjole, nye kopper fra Green Gate og noe mer. Men kan gjerne bruke 1000 kroner på disse skoene fra Lille Vinkel Sko. For jeg trenger sko til kjolen jeg skal ha på meg i bryllupet. De koster 898,- men så går det vel litt til porto og? Blir det noe til overs, trenger jeg hårpynt også.


♥ Beskriv stilen din?
På klær? Kanskje veldig kjedelig, men liker å finne litt spesielle plagg som ikke alle har. Liker å friske opp antrekk med fine vesker, smykker og sko. Det siste halve året er nok stelleveska mest brukt, så de andre er bare til pynt midlertidig...


♥ Hva var det siste motebladet du leste?
Kamille, hos frisøren her om dagen.


♥ Den siste cd-en du kjøpte?

Big Bang. Sist jeg skulle kjøre hjem fra Bodø, og kjøre gjennom 26 tunneller på noen få timer. Kjøper sjelden CDer.

♥ Hva hørte du på da du ble tagget?

Aner ikke.

♥ Hva vil du akkurat nå?
Se dansefilm sammen med Rita.

Og de jeg utfordrer til å svare på samme rekka med spørsmål, får jeg komme tilbake til en dag snart. Om det er noen igjen som ikke har svart på disse spørsmålene nå.

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggingen hadde ikke vært det samme uten kommentarene fra dere. Tusen takk for at du legger igjen noen ord :)