29. september 2009

Litt fra spisestua og litt om jul...


Her er noen bilder fra spisestua vi har i dag. Aalto-vasen og krystalllysestakene fikk vi i bryllupsgave, og lysfatet og telysestakene kjøpte jeg til barndåpen. Ullhjertet kjøpte jeg på en julemesse i fjor, men ettersom det er hvitt velger jeg å bruke det hele året.

Jeg har allerede begynt å glede meg til jul. Med prinsessa i hus er det på tide å starte med egne tradisjoner, og i år blir første gang vi er hjemme hos oss selv på julaften. Mamma, pappa og Ingrid kommer for å spise middag og åpne gaver. Når vi har kommet på plass i nyhuset, er det ikke lenge til jeg kan pakke opp julepynten. Den har ikke vært i bruk på tre år, ettersom vi var hos mamma og pappa hele jula i fjor, og på Kapp Verde jula før. Det skal bli så artig å pynte!

post signature

5 kommentarer:

  1. Takk for oppmuntring i dag:) Slikt hjelper paa humöret og jeg föler meg allerede mye sterkere.
    Saa fint dere har det, mange fine detaljer der. Tenker det blir stas aa pynte i helt "egen" stue til jul! Saa stas altsaa. Julen er noe helt spesielt, og man blir bare ennaa mer opptatt av tradisjoner naar man faar barn. Jeg "leitet" etter julen her i Spania i fjor og maa si at jeg ikke helt fant den... Veldig forskjellig fra hjemme. Vi er nok mye mer höytidelige hjemme, men jeg liker det akkurat til juleferingen. Her var det saa hverdagslig. Og jeg var den eneste som brydde seg med aa pynte seg... Litt trist da, men slik er det naa bare en gang.
    Haaper vi kommer oss til Norge i aar. Det er liksom litt planene det da.
    Stor klem til deg fra meg!

    SvarSlett
  2. Hei. Så masse flott! Vi har faktisk samme krystallysestaker og liker dem kjempegodt. Syns de krone-lysestakene var råfine.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  3. Æ glede mæ til Jul :D Skal bli herli å feire den sammen me dokker :)

    SvarSlett
  4. Eg har også begynt å glede meg til jul :) Sånne telysestaker som er forma som krone har eg òg- dei er så skjønne!!
    Det er kjekt å begynne å lage eigne tradisjoner, og spesielt når ein kan glede ungane med å gjere det.

    SvarSlett

Bloggingen hadde ikke vært det samme uten kommentarene fra dere. Tusen takk for at du legger igjen noen ord :)