2. september 2010

Like som to dråper vann?

Eller ikke? Fra tid til annen ser jeg innlegg fra bloggere som har meninger om billigkjeder som kopierer eller etterligner dyrere merker. Det siste jeg husker, er rosemattene fra Kid. Eller var det egentlig Green Gate-kopi? Kanskje de bare følger trendene og lagde matter med striper og roser på?
Disse to skålene er iallefall veldig like. Den ene er Marimekko fra Iittala, og koster ca 250 kr. Den andre er Lena fra Modern house by Martinsen og koster 29,90 på Bohus.
Ser du forskjell? Hvilken av disse er Marimekkoskåla, og hvilken er kopien? Eller kan man kalle det kopi?

"Fasiten" finner du i dette innlegget.


Vigdis ♥

.

3 kommentarer:

  1. Hei Vigdis

    Æ håppe ut i det å sir at æ trur den grå e fra Bohus og den andre e fra marimekko bare sånn på tull.

    Klæm Cathrine N

    SvarSlett
  2. Hei!
    Velkommen som følher på bloggen min!
    Og takk for at du viste meg vei til deg:-)
    gjettekonkurranse, så gøy! Hmmmm... Høyre er Marimekko?
    Ha en fin helg!
    Hilsen Jeanette:-)

    SvarSlett
  3. tror jeg også ville tippet på at den grå er den billige og den rødlige den dyre. Når får vi fasiten?

    SvarSlett

Bloggingen hadde ikke vært det samme uten kommentarene fra dere. Tusen takk for at du legger igjen noen ord :)