29. juli 2009

Tyven, tyven?





Har vi i nord stjålet sola fra resten av landet? Nei, egentlig ikke. Men vi har hatt sol og mange mange grader de siste dagene. Det har vært så varmt at det har vært alt for varmt på natta. 19-20 grader. Ute. Og opp mot 30 på dagtid. Men vi klager ikke. Det har vært godt. Veldig godt. Litt regn på kvelden har ikke vært så ille det heller.

Vi har ventet lenge på disse dagene, og nyter dem i lange drag. Endelig litt farge på kroppen. Og endelig har prinsessa fått bruke flere av sommerkjolene sine. Og fått sprelle med tærne. Ute hele dagen.

Nå går sola ned på kveldene. Det er slutt på midnattsola. Det er litt godt det og. Det er ikke helt mørkt på soverommet når vi tar kveld, til tross for iherdige forsøk på å dekke til vinduene så ikke prinsessa skal våkne så tidlig. Men det er mørkt nok. Fort nok kommer høsten med sine helt mørke kvelder. Det skal nytes det også. Alt til sin tid.

Inntil videre håper jeg det blir få oppdateringer på bloggen i dagene som kommer. For det betyr at vi enda har fint vær, og at dagene nytes utendørs og ikke inne i sofaen. Det kan vi bruke høstkveldene til. Med kakao og nybakte kanelsnurrer. Jeg gleder meg til det også!

post signature

1 kommentar:

  1. Hei hei. Helt enig med deg. Sommerdagene vi har nå må vi nyte, og nå har jeg akkurat fått lillesnuppa i seng, så nå skal jeg ut på verandaen å nyte noen etterlengtede solstråler. Har sotte foran dataen i hele dag, men nå er det nok :)
    Ha en fin kveld.
    Klæm

    SvarSlett

Bloggingen hadde ikke vært det samme uten kommentarene fra dere. Tusen takk for at du legger igjen noen ord :)