21. juli 2009

Sommergjester og kveldsmat



I går kveld fikk vi besøk av en venninne og forloveden hennes. De er på en aldri så liten bilferie, og kom innom her for å hilse på oss og prinsessa. Det er lenge siden sist, og det var kjempekoselig å treffes igjen. Til kveldsmat spiste vi spekemat, eggerøre, salat, potetsalat og olivenmuffins. Sistnevnte for anledningen bakt med glutenfritt mel.

Olivenmuffins (24 stk i silikonformer)

6 dl hvetemel
2 ts bakepulver
6 egg
2 dl hvitvin
2 dl olivenolje
220 g revet jarlsbergost (jeg bruker en pose med revet Jarlsberg)
1 glass grønne oliven (eller mengde etter ønske. Jeg deler dem i to)

Smør muffinsformene og fyll de halvfulle med muffinsrøre. Stekes midt i ovnen på 175 grader i ca 30 min.

Oppskrifta har jeg fått fra Min Vri

Vi fikk en flaske med vinen Senja fra de5, gleder meg til å smake på den! Bilde av den kommer senere.

post signature

4 kommentarer:

  1. Saa spennende med olivenmuffins! Maa pröves en gang!
    Saa godt ut! Skulle gjerne vaert gjest hos deg, jeg;)

    SvarSlett
  2. Så deilig det så ut. Falt nok sikkert i smak, tenker jeg.
    :) Susanne

    SvarSlett
  3. Nam nam! Så kjempegodt ut! :) Trur nesten æ må finne fram forkleet å bake litt sjøl..

    SvarSlett
  4. Ser deilig og sommermatfriskt ut:-) Ønsker deg fortsatt fin ferie, Vigdis!

    SvarSlett

Bloggingen hadde ikke vært det samme uten kommentarene fra dere. Tusen takk for at du legger igjen noen ord :)