10. juli 2009

Stellevesker?



I en stelleveske med bare ett stort innvendig rom blir det bare kaos.

Det er hva jeg har konkludert etter syv måneder med erfaring. Alt har egentlig sin faste plass, men så leter man etter noe, og så omrokkeres alt. For ikke å snakke om når andre skal hente noe eller legge noe tilbake. Da er det helt håpløst å finne frem.
Stelleveska jeg har nå er den som fulgte med Simo-vogna. Den har en liten glidelåslomme inni, men det blir så utilgjengelig når veska er full at den er ikke i bruk. Bakpå er det en stor lomme med en liten borrelås midt på. En gang hadde jeg en skinn-lommebok oppi der (fordi den da var lett tilgjengelig). Så begynte det å regne... På fremsiden av veska er det to små rom uten lukking, men skjult under lokket. De er også lite praktiske. På bakgrunn av alt dette, ser jeg nå etter en ny stelleveske. Her er noe av det jeg har funnet på nett:


OiOi Red Leather


OiOi Black Giraffe Hobo


Nunzia Designs


JP Lizzy Strawberry Truffle (og her)


Fleurville


LILL Studio Susan


Skip-hop


Ju-Ju-Be PackaBe

Og dette er bare litt av det som er å velge mellom... Selvfølgelig er det meste fra en utenlandsk nettbutikk, men det ordner seg sikkert om jeg finner noe jeg liker.

Barnas hus har en egen kategori for stellevesker i nettbutikken sin. Der er det helt tomt!
Min ønskeliste
- Den må kunne festes på vogna, og ikke ta opp plassen under.
- Den må ha flere rom, både inni og utenpå
- Den må se bra ut
- Den må gjerne stå stødig på gulvet
- Det er ikke nødvendig at den er pappavennlig i fargen, da den vi har i dag fint kan brukes av pappan
- Den må tåle regn

Så, er det noen tips der ute?

post signature

7 kommentarer:

  1. Likte godt den fra Fleurville, jeg:-) Selv har jeg to. En rosa fra Samsonite, som jeg faktisk vant, og en mørkeblå fra Teutonia, som hører til vogna.

    Jeg har fått mange fine ord om den fra Samsonite, og den er praktisk, rommer mye og kan festes på vogna.

    Her er et bilde av den: http://www.bambinogoodies.co.uk/wp-content/uploads/2008/06/samsonite-baby-travel-lady-with-a-baby-collection-boutique-baby-shoulder-bag.jpg

    SvarSlett
  2. Skjønner behovet ditt- eg liker også å ha litt system i tingene. Eg har pleid å ha Basson-stelleveske (har hatt to)- ikkje den med mest rom (eit stort og to mindre på sidene), men heilt greie. Når vi har vore på ferie og turer har eg brukt reisebagen si veske. Ikkje så fin, men veldig grei med sine mange rom. No har eg lagt vekk stelleveskene for denne gang, og lykken var stor då eg nylig fekk ei god fotoveske med mange rom (som kan brukes både til småbarnsting og kamerating).

    Men om eg skal ha fleire ein gong har eg heilt klart tenkt å finne meg ei fin, praktisk og stilig stelleveske :)

    Lykke til med leitinga etter den riktige veska for deg.

    SvarSlett
  3. Jeg likte godt den turkise fra Fleurville! Men jeg har jo ingen barn, så jeg vet jo ikke hva som er praktisk, hehe :-)

    SvarSlett
  4. jeg har veske fra baby petunia og den er super! Har mange rom inni, bla. smokke-rom:-) henges lett på styret med kroker som medfølger. Min veske har også 4 utvendige lommer. Dessuten er veskene lekre!
    Her ser du veska: http://babypetunia.com/shop/product_info.php?cPath=6&products_id=17757

    SvarSlett
  5. Tusen takk for mange gode tips. Jeg har ikke bestilt noe enda, så kom gjerne med flere ;)

    Det plager meg at det finnes så få bilder av innsiden av stelleveskene. Det hjelper ikke om det står i teksten at det er fire lommer inni, jeg må nesten se dem for å avgjøre om det er slike lommer som jeg vil ha...

    SvarSlett
  6. Hei Vigdis!
    Jeg har hatt Skip Hop og var veldig fornøyd med den. Den er grov i stoffet, så den tåler regn og så er det masse lommer for å ha forskjellige ting i. I tillegg er det klips på reimen som gjør at man lett kan henge den på barnevognstyret.

    Hilsen Carina fra Nordnorsken ;-)

    SvarSlett
  7. Æ bare eeelsker Ju-Ju-Be'an mine!:-)
    http://www.ju-ju-be.com/our_products.asp?prodid=beall
    Har beall i black/silver som æ bruker mest. Kjempepraktisk. Hvis du leiter litt på sidan demmes skal du finne videoklipp som viser kossn nån av dem ser ut inni.

    SvarSlett

Bloggingen hadde ikke vært det samme uten kommentarene fra dere. Tusen takk for at du legger igjen noen ord :)