27. desember 2010

Ubuden gjest?

Ikke alle som kommer på besøk er like ventet å se. Da prinsessa og jeg var på bursdagsbesøk hos mamma i formiddag, så vi en elg i skogen ved huset du ser i bakgrunnen. Den gikk og spiste på noen busker da den løftet hodet og så ut til å få øye på oss. Det var nok spennende for prinsessa å se den store elgen komme gående rett mot der vi var. Det var iallefall spennende for meg. Jeg ser ofte elg, men det er ikke hver dag jeg har mulighet til å se den inn i øynene.

Da den kom frem til huset, ble den stående og spise av busken på veggen. Innimellom stoppet den og ble bare stående og se på oss. Prinsessa var ivrig og banket i ruta, noe som ikke så ut til å plage den uventede gjesten. Hun var iallefall fornøyd, og da den snudde baken til oss og forlot åstedet, ropte hun så fint "Hadet elgen!"

Da vi skulle kjøre hjem, var det tre elger på andre siden av huset (midt i et boligfelt). Så jeg vil ikke si de er redd folk akkurat...

Har du hatt mange uventede gjester i jula?

Vigdis ♥
.

4 kommentarer:

  1. Åj, så gøy! Den kom jo b\veldig nære da;)) Tror nok jeg hadde blitt litt redd jeg - tøff jente du har;)

    Vi har hatt gjester i år ja, som vi ikke visste om - nemlig nissen ♥ Vi har "store" barn (12 og 13 år) og har liksom sluttet med nisse... men i år kom det likevel en stooor nisse med sekk og små sjokoladegaver til oss alle;)) Det var minstejenta p å12 år som hadde kjøpt og pakket inn gavene, og spurt faren til en venninne om han kunne komme og være nisse for oss... haha, og hun har klart og holde det helt hemmlig og i lang tid! Artig:)

    Nyt romjulsdagene!

    Klem line

    SvarSlett
  2. huff... synes elgen hjemme e i overkant husvarm..
    Jepp, vi hadde også ubuden gjest i jula... nemlig en snik kalt influensa som kom over lillegullet vårt.

    Kjempefine gavelapper! Har tatt vare på våre ;)

    SvarSlett
  3. Saa artig aa faa en slik gjest helt opp i vinduet:)
    Vi saa mange elger hos mine besteforeldre paa Helgeland. De kom helt bort til törkesnoren og snuste paa klaerne!

    Ha en riktig godt nyttaar om ikke altfor lenge:)
    KLEM Heidi.

    SvarSlett
  4. Så spennende!! Kult bilde! :)
    Vi ser veldig ofte elg når vi kjører til hytta i Trysil. Veien er ikke så trafikert heller så vi kan av og til stoppe og titte litt på dem, og de virker ikke akkurat så folkesky.
    Tenkte vi skulle gå julebukk til besteforledre i morgen, litt ubudent besøk som nok er veldig velkomment! :)
    Ønsker deg fortsatt gode romjulsdager!
    *klem*

    SvarSlett

Bloggingen hadde ikke vært det samme uten kommentarene fra dere. Tusen takk for at du legger igjen noen ord :)