11. juli 2010

Om bare...

Ikke sjelden ser jeg ting i ettertid. Ting som skulle vært gjort annerledes. Spesielt når det kommer til komposisjon av bilder. Hvorfor tenkte jeg ikke på at horisonten bør være rett? Hvorfor hadde jeg ikke mer luft på den ene eller andre siden? Hvorfor fikk jeg ikke menneskene til å bytte plass? Hvorfor gikk jeg ikke litt til høyre før jeg tok bildet? Spørsmålene er mange. Ofte kommer dem for sent.

Det er mange muligheter til å bli etterpåklok når man fotograferer. Som for eksempel dette bildet. Vinkelen. Den kunne vært bedre. Hadde jeg gjort et mindre utsnitt her, ville det nesten ut som om båten Marliso er veldig stor. Eller menneskene veldig små. Men bare nesten. For bryggekanten er der.

Nå var det riktignok båtene jeg tok bilde av. Men ofte ser man andre detaljer i bildet når det kommer opp på skjermen hjemme. Som her. hihi.

post signature

1 kommentar:

  1. Så sant så sant :)

    Ang. nybakt brød: Kjente du det virkelig helt bort?? Hehe,stilig :)

    SvarSlett

Bloggingen hadde ikke vært det samme uten kommentarene fra dere. Tusen takk for at du legger igjen noen ord :)