28. september 2010

Stua i høstdrakt


Så var det tirsdagskveld igjen. Jeg er i gang med noen syprosjekter, så det var nesten vanskelig å velge mellom Grey's og symaskinen i dag. Merkelig så artig noe er når du først kommer i gang.

Lysestaken på bordet var mitt første sprayprosjekt. I stolen står en pute jeg sydde i helga. Ordentlig bilde av den kommer. Veggen er litt tom, men det er vanskelig å bestemme seg for hva som skal henges opp, spesielt når det er en ny tapetvegg helt uten hull... Jeg kunne tenke meg et bilde over der magasinholderen står, og til høyre for den skal denne brune hylla henges opp. Jeg klarer bare ikke å bestemme meg for om den originale fargen skal beholdes, eller om den bør males hvit. Kan hende det blir veldig mørkt om jeg henger den opp som den er. Og hvitt er veldig fint mot den tapeten. Men vi får se. Det er jo ikke verre enn å ta den ned og male den senere. Det blir jo ikke flere hull i veggen av den grunn.

Gardinene er nye, de kjøpte jeg på Kid nå i høst. De trenger omtrent ikke strykes (passer meg ypperlig), og jeg er veldig fornøyd med fargen. Den gjør stua lunere, samtidig som at de ikke blir mørke og tette i dagslys. Stolen bak der skal friskes opp med maling og litt til. Men først må garasjen ryddes... For i kjelleren har jeg bare plass til mindre prosjekter...

Men nå blir det litt mer sying før det er kveld og god natt.
Ønsker deg en fin uke, og husk å melde deg på om du vil være med i trekningen av en høstgave eller et "Mine kjære"-smykke...

Vigdis ♥
.

3 kommentarer:

  1. Så koselig! Stearinlys høre høsten med :)
    Synes du skal beholde fargen på hylla... trur æ.. kanskje! Eller, den hadde jo sikkert vært fin kvit. Det kommer litt an på ka du ska ha på og under den :)

    Kjenne godt til det å bli dradd mellom hobby og greys.. æ ende som regel opp ved perlebordet, me ett øye og øre på tven. :)

    Tihi.. ordbekreftelsen æ får under her nu e "ropsynge" - og akkurat det har æ gjort ilamme ho Bertine i dag :)

    SvarSlett
  2. Så koselig du har det i stua di :o)

    Den hylla ville jeg ha malt hvit (bombe! hehe).

    Ikke så greit når man slites mellom flere ting man vil ha med seg, nei. Jeg pleier å si at jeg ikke ser på TV, men hører :o) I dag ble Greys hørt, mens øynene var festet på bunaden jeg holder på å brodere.

    Ha ei god natt!

    -Renate-

    SvarSlett
  3. Deilig med masse stearin lys.. fyrer ivei jeg også
    ha en herlig kveld videre..

    SvarSlett

Bloggingen hadde ikke vært det samme uten kommentarene fra dere. Tusen takk for at du legger igjen noen ord :)