3. januar 2010

Tid for tilbakeblikk


2009 var året da jeg for alvor tok tak i bloggingen, og nå runder jeg 500 innlegg. Tro det eller ei, men vigdisalbum har eksistert siden 2004. Aktiviteten har vært så som så, og bloggen har vært mer eller mindre død til tider. De ytterst få leserne jeg likevel hadde de første årene, bestod av familie og venner. Jeg hadde også bloggen Perlepia, der jeg for noen år siden la ut bilder av smykker jeg lagde. Dessverre fikk jeg aldri tatt bilder av de smykkene jeg ble mest fornøyd med. Innleggene fra den bloggen er senere importert, så alt er samlet i arkivet til vigdisalbum.

Da søsteren min laget seg ny blogg i 2008, fikk jeg øynene opp for blogglandia. Mye hadde skjedd siden 2004, og blogging var blitt mer enn faglig synsing og dagbøker. Med bloggingen hennes fikk jeg innblikk i interiørbloggernes verden, og mer enn noen gang ønsket jeg meg et eget hus å innrede. Dette var på høsten, og vi var i gang med å selge leiligheten vår i Vadsø, uten noe nytt hus i sikte. Etter at prinsessa vår kom til verden for et år siden, oppdaget jeg både hobby- og mammablogger, og jeg ble inspirert til å prøve meg frem på egen hånd.

Blogging ble et mye mer sosialt medium enn jeg tidligere hadde trodd. Jeg har fått mange nye bekjentskaper her i blogglandia, og daglig koser jeg meg med å lese og se nytt fra livene deres. Aldri hadde jeg drømt om å få så mange lesere av min egen blogg. I går rundet jeg 10.000 lesere etter at jeg ordnet meg teller 1. april i fjor. Jeg får ikke sagt det nok, men jeg setter enormt stor pris på alle dere som er innom bloggen min, og alle hyggelige tilbakemeldinger som legges igjen. Her er min lille oppsummering av 2009:

I januar svevde jeg enda i en lykkerus som nybakt mamma. Prinsessa begynte å sove på natta, jeg fikk litt overskudd, og vi fant etterhvert et hus å leie. Livet smilte til oss. Her er jeg på vår første trilletur.

De første to ukene i februar gikk til å komme på plass i huset. Så kom begge søstrene mine på besøk i midten av måneden. Det var kjempekoselig å være samlet hjemme hos oss. Det har vi ikke vært så ofte de siste årene, ettersom vi har bodd på hver vår kant av landsdelen. Samtidig fikk vi innviet de nye spisestuemøblene våre.

Så kom mars, og dagene ble lengre og lysere. Det var fint vær, og det ble noen trilleturer på formiddagene. Jeg begynte å blogge, samtidig som vi forberedte barndåp og besøk av svigermor, -far, og -bror med familie i påsken.

I april startet vi påsken med barndåp. Bamsekaka jeg lagde til dåpen er et av de innleggene på bloggen som er vist flest ganger. Selskapet holdt vi hjemme, med prinsessas nærmeste familie og faddere til stede. Det var kjempekoselig, og samtidig stor stas for de som kom helt fra Vadsø for å hilse på det nye familiemedlemmet. Bestemor og bestefar ble til over påske, så vi rakk å dra på prinsessas første tur uten vogn i finværet tredje påskedag.

Dette ble såpass mye lengre enn jeg hadde planlagt, så jeg fortsetter denne oppsummeringen i morgen :)

post signature

1 kommentar:

  1. Kom over bloggen din. Fin blogg! Kommer innom igjen senere

    SvarSlett

Bloggingen hadde ikke vært det samme uten kommentarene fra dere. Tusen takk for at du legger igjen noen ord :)