16. februar 2012

Merking av klær og sånt. Og vinn!

Er du flink til å merke klær? Hva med det du lager? Jeg er flink til å merke klær og sko som prinsessa har med i barnehagen. Som regel med stryke- eller klistremerker. Samtidig er det litt tiltak, så av og til blir det bare med en merketusj eller vanlig penn. Tekstilstempel har jeg ikke prøvd, men jeg tror det må være tingen for meg.
Når det kommer til ting jeg lager, har jeg eget "laget av"-stempel som jeg merker kortene med. Men det jeg syr merker jeg ikke. Enda. Det er artig å gi bort gaver man har laget selv, men ikke fullt så artig om mottakeren ikke ser at du har laget det selv. Det erfarte jeg sist med julegavene. "Jeg har forresten sydd det selv" er ikke så artig å si heller, synes jeg. Derfor har jeg lenge tenkt på å bestille vevde lapper for å merke ting med. Det gir også mer særpreg til produktene. Se for eksempel Hæmlaga, luer og mer som min venninne Julie syr.
Hvem trenger ikke merkelapper eller annet med navn på? Sammen med Ikast Etikett lodder jeg ut et gavekort på kr. 300 som kan brukes på valgfrie produkter i nettbutikken deres. Ikast Etikett produserer merkelapper, navnelapper og mye annet. Det eneste du trenger å gjøre er å kommentere på dette innlegget med hvorfor du skal vinne. Del gjerne dine erfaringer om merking av klær og sånt i samme slengen, og tips gjerne andre også om konkurransen!
Trekning blir 1. mars.
Bilder fra Ikast Etikett.
Vigdis ♥
.

24 kommentarer:

  1. JA, jeg vil være med i trekning .....
    Har prøvd sy-på-lapper, stryke-på-lapper (som har blitt brukt mer og mer i det siste, sammen med rettetanga) og klistrelapper som jeg liker best. I klær bruker jeg sprit-tusj (fysj og fysj)
    Tror stempel hadde vært tingen....
    Ellers har jeg jo egentlig planer om å kjøpe "merkelapper" og merke det jeg lager ....
    Jeg synes jeg burde vinne, slik at jeg kan få merket det jeg lager .....
    Ha en flott kveld videre...

    SvarSlett
    Svar
    1. Vigdis, vær så snill, fjern de ordbekreftelsen jeg må skrive inn for å kommentere hos deg ..... gjøres under innstillinger -> kommentarer

      Slett
    2. bare jeg igjen ja .... ville bare si jeg lånte et bilde av deg, og linka til loddtrekningen her. Håper det er ok??

      Slett
    3. Det går helt fint. Takk for det :)
      Når det gjelder bekreftelsen, er det valget borte...

      Slett
  2. Jeg har tenkt på noen ganger at jeg skulle hatt noen sånne etiketter til å merke forskjellig med=) Så vil gjerne være med i trekningen. Fin blogg du har, jeg legger meg til som følger også!

    Ha en fin kveld;)

    SvarSlett
  3. Merking av klær er viktig! Jeg blir gjerne med på giveaway!

    SvarSlett
  4. Dette har jeg tenkt på flere ganger, og leitet etter. Og nå som jeg går på søm og design, så er noe jeg absolutt hadde trengt! Så jeg vil vel si at jeg vil vinne for at jeg er i startfasen med sying av klær og hadde absolutt behøvd dette. Jeg har alltid måtte si som du beskriver : " forresten jeg har laget det..."
    Krysser fingrene!
    klem

    SvarSlett
  5. har giveaway inne hos meg og, om du er interessert!

    SvarSlett
  6. Med laaang fartstid i barnehage så blir alt navnet i det det kommer inn i huset vårt.
    Blir følger, liker på facebook og forteller om deg i bloggen min :)

    SvarSlett
  7. Åh, vil så gjerne være med i trekninga di! :) Merker det jeg strikker og syr, men nå har jeg jo snart ett helt annet formål! Har enda ikke så mye erfaring med merking av klær, men regner med at man må bli en kløpper på det når snuppa begynner i barnehagen! :)

    SvarSlett
  8. åååå, jeg vil gjeeerne vinne - for jeg syr mine egne klær og har så lyst til å merke dem! Tone

    SvarSlett
  9. Bruker strykemerker i klærne til ungene, men for et tiltak det er å finne de frem.. så tidvis blir det hurtigvarianten med merketusj.
    Vil gjerne ha et lodd i trekninga di. :-)

    SvarSlett
  10. Jeg trenger sårt hjelp til merking av klærne til guttene. Spesielt alle hjemmelagde klær.. Får aldri råd til å kjøpe slike merkelapper, så det blir til at merkingen uteblir :(

    SvarSlett
  11. Eg merker klede som er med i barnehagen og litt av det som jentene har på skulen. Det er som oftast enklast og greiast å merke dei med penn. Men nokre gonger, som når eg td skal merke strikka ullkle, så bruker eg sabo's vevde (?) lapper som man fester med ein slags knapp.
    Leiker og ting som ungane har med seg på skule og i bhg blir merka med klistermerker med navn på.

    SvarSlett
  12. Jeg vil gjerne merke det jeg strikker og gir bort,og tar gjerne et lodd :-)

    borgny_bjerke@hotmail.com

    SvarSlett
  13. Tja, hvorfor skal jeg vinne? Hjelper det at jeg har tre gutter som trenger merking av diverse klær og utstyr? Blir litt for dyrt i lengden å ikke merke...

    SvarSlett
  14. Jeg vil være med!! :) Og aller helst vinne også ;) Rett og slett fordi jeg trenger et tøystempel eller to...med barn nr.1 var jeg veldig flink å merke b.hg.klærne (så arveklærne er ferdig merket), men med barn nr.2 ser jeg at jeg ikke er like flink. Selv om jeg tar meg på tak innimellom, så er det alltids ett og annet plagg som kommer umerket i b.hg. Ikke bra..... :)

    SvarSlett
  15. oi.. så gøy.. hmm.. jeg jobber selv i barnehage og irriterer meg av og til over umerkede klær... men merker jeg selv.. hmm kremt ups.. nei, noe. men ikke alt. har kjøpt meg noen tusjer på clas ohlson som funker greit og som tar kort tid når jeg kommer på det.. skulle ønske jeg var flinkere og har lenge tenkt å bestille meg noen, men har ikke blitt. Det hadde vært helt supert å vinne det her da :o)

    SvarSlett
  16. Tjobing! Tror rett og slett at et tøystempel vil gjøre meg til ei bedre mor. Dørstokkmila når strykejern og strykebrett og alle umerka klær skal leites frem blir alt for lang... og barnehageklærne bør jo absolutt merkes!

    SvarSlett
  17. Ojojoj, denne giveawayen må eg sjølvsagt vere med på! No har vi jo fått ei dotter som skal byrje i barnehage om litt, og då reknar eg med at aaaalt av ting og tøy må merkast?? Kryssar fingrane! :-)

    SvarSlett
  18. Helt klart med på denne!! Til høsten skal jo guttungen i STOR barnehage med masse barn, så da må jo alt merkes!!
    KLEM

    SvarSlett
  19. Har ei i bhg og en som snart skal i bhg jeg, og merker ALT av klær, så jeg slenger meg gjerne med!!!

    SvarSlett
  20. Jeg hiver meg med, må bare innrømme at jeg kunne ha vært mye flinkere å merke klærnene til jentene..Tvi tvi til meg...☺

    SvarSlett

Bloggingen hadde ikke vært det samme uten kommentarene fra dere. Tusen takk for at du legger igjen noen ord :)