10. november 2009

Går hun snart?


Vi avrundet forrige uke med en bytur. Og ettersom prinsessa er så flink og snill hos bestemor på dagene mens jeg maler i huset, kjøpte jeg en slik til henne. Det var for lenge å vente til bursdagen ettersom hun allerede går langs møblene, og trenger nye leker å utforske.

Det var ikke en dag for tidlig. Allerede fredag kveld tok hun sine første skritt bak den, og siden har den vært mye i bruk. Hun går med den, sitter oppi den, står oppi den både med og uten fart, skyver den foran seg mens hun kryper. Det er helt utrolig å se hvor god kontroll hun har på kroppen, og hvor stødig hun er. Kanskje denne hjelper henne til å lære seg å gå til hun skal begynne i barnehagen? Jeg håper iallefall at de første skrittene kommer hjemme...

Bilde lånt fra thefind.com

post signature

5 kommentarer:

  1. Så artig med så mange nye ting hun har lært seg. Det er en rasende fart på utviklingen til disse små. Blir spennende å se når hun tar de første skrittene da...!

    Ha en fin dag. : )

    SvarSlett
  2. Hun er ganske tidlig da? M var 14 mnd för han tok sine förste skritt alene! A virker aa vaere litt raskere, men slik er det som regel med nr 2!
    Utrolig fin skyvevogn du hadde kjöpt der:) Da blir det morsommmere aa trene paa aa gaa tenker jeg!
    Ha en fin dag og lykke til videre med oppussingen! Snart i maal naa kanskje?!
    Heidi.

    SvarSlett
  3. Gåvogn er tingen. tror de blir tryggere på bevegelsene sine og stødigere når de først slipper seg. Min lille tulle gikk med gåvogna en mnds tid før hun gikk på egenhånd. Nå brukes den til å frakte ting i, ikke nødvendigvis bare dukka.
    Kjekt å få oppleve slikt hjemme, ja. At det ikke skjer i bhg.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. En sånn har tantebarnet mitt også.. han synes den er artig å gå med, opplever mestring =) går sidelengs ved allting nå, og tror snart han slipper seg.. hehe =) fikk sine første små sandaler her om dagen.. så søt =)
    Ha en fin kveld, hilsen M

    SvarSlett
  5. Så flink! Kjempegøy med alle sånne milepæler i utviklingen! Marie var også veldig glad i, og opptatt, av sine gåvogn!
    Og Vigdis: Tusen takk for utrolig fine ord hos meg, jeg blir kjempeglad og rørt. Rart, men veldig kjekt hvordan man blir kjent på et vis og lærer å sette sånn pris på andre gjennom denne bloggingen. Er glad jeg har truffet deg! Klem Heidi

    SvarSlett

Bloggingen hadde ikke vært det samme uten kommentarene fra dere. Tusen takk for at du legger igjen noen ord :)