29. april 2009

Vårtegn og snart grilling


I dag tok jeg på vårsko, og kunne trille vogna på børstede fortau (ja, vi har fortau her på landet også!) og tørr asfalt. Det var på tide å teste årets nyhet fra Diplom-is, Cookie 'n cream, som Min vri tidligere slaktet. Men glad som jeg er i cookies, måtte den prøves. Etter denne første tugga måtte jeg dessverre si meg enig. Den var tørr og ikke særlig god.


I hagen er snøen snart borte. Dette er den eneste store flekken som er igjen. Det skal bli så godt med grønt gress! Ettersom sola var veldig fra-og-til, bestemte jeg meg for å nyte den hjemme på terrassen istedet for langs veien. Det visste seg å være et smart trekk, for da solstolene var funnet frem, var sola borte vekk.


Derfor tok jeg med meg dagens post og lunsjen ut i vinterhagen mens prinsessa sov godt i vogna si. Halvveis i måltidet ble jeg veldig glad for at jeg var nettopp der, for da pessregnet det ute. Og ja, det var koselig å sitte der i regnvær også...


Det kom kundeavis fra Rema 1000 i posten i dag. Gjett om jeg gleder meg til å grille! Det var nesten som om menyen for hele sommeren allerede var ferdig planlagt. Noe av det jeg liker best på grillen er marinert kylling og svin. Salat med mye godt i hører med, og når jeg har tid til det, lager jeg tzatziki som tilbehør. I avisen fant jeg også ferdigmarinert mandelpotet og kreolsk laksefilet. Regner med at det er flere grillvennlige dager her enn i Vadsø, hvor vi har bodd de siste fire somrene. GLEDER meg til å grille!

Hva er din favoritt på grillen?

post signature

3 kommentarer:

  1. Min favoritt er alt jeg får servert ;)
    Men hvis jeg skal plukke ut d som bringer fram mest vannsmak i munnen nå så er det: Bakt potet, grillet mais, svin med surra bacon rundt og mozzarella, mammas sommersalt, potetsalat me rødløk og epler i, grillede tomater, hvalkjøtt og vannmelon med vaniljesaus til dessert :D
    Æ glede mæ til 10. juni :D

    SvarSlett
  2. Og hvis d e nå trøst så er det fortsatt godt over en halvmeter på plena her i tromsø ;)

    SvarSlett
  3. Den flekken der forsvant for mange daga sia nu ;)

    SvarSlett

Bloggingen hadde ikke vært det samme uten kommentarene fra dere. Tusen takk for at du legger igjen noen ord :)