16. mai 2010

Norge i rødt, hvitt og blått

Så er det straks 17. mai igjen. Jeg har for en gangs skyld strøket bunadskjortene før natt til 17., og kan sitte i sofaen og slappe av resten av kvelden. Oreokaka står ferdig pyntet i kjøleskapet, og flagg, sløyfer, fløyte og vindmølle ligger klart til i morgen.
De siste dagene har vi hatt ordentlig sommervær her i nord, og det har vært herlig. Jeg har hatt mer enn nok å gjøre i hagen. Den er stor, og en periode synes jeg det dukket opp nye blomsterbed hver dag. Men hagen er vår, og det er mye koseligere å stelle i stand noe som er eget, enn en hage som de forrige leietakerne ikke brydde seg om. Det har iallefall gått opp for meg at jeg bare må planlegge med å bruke en hel del tid i hagen i sommer. Og det gleder jeg meg til! Prinsessa har fått uteleker på plass, og koser seg like mye om ikke mer enn meg om dagene.
Nå har jeg tatt en pause fra hagearbeidet, og gleder meg til i morgen. Mens vi gjør oss klar til prinsessas første 17. mai-tog sammen med barnehagen, skal tvn stå på og vise oss bilder fra feiringen i hele landet. For en gangs skyld kommer ikke alle til å ha bedre vær enn oss. Hurra for det også!

"Ja, vi elsker" er ikke først og fremst 17. mai for meg, men det er "Norge i rødt, hvitt og blått". For den hører jeg som regel bare i forbindelse med nasjonaldagen. Og den er så fin! Hva er nasjonaldagen for deg?

Jeg ønsker alle en flott 17. mai!

post signature

1 kommentar:

  1. Tusen takk for kjempekoselig hilsen!!

    Så kjekt med hage og hagearbeid! Er nok moro med egen hage ja - gleder meg til vi får det en gang!!!

    Kos dere masse i morgen. Godt dere får sol!!
    Klem!

    SvarSlett

Bloggingen hadde ikke vært det samme uten kommentarene fra dere. Tusen takk for at du legger igjen noen ord :)