14. juli 2011

Hva smører du med?

Lørdag morgen, 26 varmegrader. Prinsessa står på trappa og kjenner at det faktisk er varmere ute enn inne:
- Vi træng ikke votta i dag!

Og det sier kanskje sitt om hvilket vær som dominerer her.

For en måned siden, kanskje litt mer: En smule optimistisk takket jeg ja til å teste en solkrem jeg fikk i posten. Det begynner å bli en stund siden den kom. Ute har det regnet siden. Mer eller mindre. Som nordlending uten sydenplaner i sommer lurer jeg litt på hva jeg tenkte på. Men sannheten er den at jeg allerede hadde kjøpt en slik krem, og var veldig fornøyd med den. Derfor tenkte jeg at hvorfor ikke? Skrive noen ord og få en gratis også? Gjerne det.

Så nå. Her er ordene. Cliniderm Active defence spf 15 er til ansiktet, og jeg liker konsistensen. Tror ikke jeg har prøvd en ansiktssolkrem jeg har likt før. Og den funker. Jeg har iallefall ikke blitt brent. (Vi hadde tross alt 30 grader lørdag, og tilbragte deler av dagen på stranda)

Brent blir ikke prinsessa heller. Solkremen jeg først kjøpte til henne (Cosmica kids spf 30) var alt for tyktflytende. Eller tykk iallefall. Om den var flytende kan diskuteres. Den var vanskelig å smøre utover, og med en toårings tålmodighet tror jeg ikke den kremen var den beste om vi ønsket å unngå solbrenthet. Så jeg kjøpte en ny, denne gang en spray fra Vichy. DEN var populær! Hun ler når hun får en dusj, og ber om solkrem selv på dager når det regner. Så den anbefaler jeg absolutt, når jeg først er i gang med solkremprat.

Er du blant tøffingene som ikke bruker solfaktor? Da bør du ta en titt her.

Har du smøreplaner i helga?
Hva smører du med?



Vigdis ♥

.

3 kommentarer:

  1. Blå swix? hehe!

    Jeg har jo ikke barn (enda) men kan jo si noe om hva jeg bruker selv. Går som regel for en variant fra Nivea. Til ansiktet og soleksem (på armene) bruker jeg solkremen fra Vichy som er beregnet for ansikt. Den fungerer faktisk veldig bra.

    I fjor brukte jeg dagkrem fra MD Formulations (SPF 20) på "syden"ferie og den fungerer utmerket som solkrem. Og den gir heller ikke problemhud dersom man er plaget med det. Har litt lyst å teste solkrem fra Decleor men har ikke kommet så langt enda.

    Lypsyl med solfaktor er dessuten også smart har jeg funnet ut :)

    Håper vi får bruk for maaaaasse solkrem framover ;)
    Ha en herlig ukeslutt :)

    Klem Karina

    SvarSlett
  2. her går det i Cosmica 15 og 20....
    Har "god hud" både jeg og ungene, så vi blir sjeldent brent - men smører likevel.
    Håper på flere fine sommerdager både i nord og sør ....

    SvarSlett
  3. Med været som e nu om dagan, går det i kuldekrem :-P hehe

    SvarSlett

Bloggingen hadde ikke vært det samme uten kommentarene fra dere. Tusen takk for at du legger igjen noen ord :)